15/2/23

Σύλλογος Δασκάλων-Νηπιαγωγών Σάμου: Πανεκπαιδευτική ΑΠΕΡΓΙΑ 15 Φλεβάρη - Συγκέντρωση 10.30 πλ. Πυθαγόρα - Βαθύ

 

Δάσκαλος σκυφτός σημαίνει αμόρφωτος λαός

Τετάρτη 15 Φλεβάρη – ΑΠΕΡΓΟΥΜΕ !!!

Για να μπλοκάρουμε και να ανατρέψουμε τη λεγόμενη «Αξιολόγηση», το εργαλείο κατηγοριοποίησης του σχολείου και υποβάθμισης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών!

Η κυβέρνηση παρουσιάζει την αξιολόγηση ως το κλειδί για τη λύση κάθε προβλήματος του εκπαιδευτικού συστήματος.  Βάφτισε την ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων «συλλογικό προγραμματισμό, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση σχολικών μονάδων», την απομάκρυνση των 15χρονων μαθητών από το σχολείο και την ανήλικη εργασία «ενίσχυση» της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, τον αποκλεισμό 40.000 μαθητών από τα Πανεπιστήμια, μέσω της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, «απεγκλωβισμό», και την Τράπεζα Θεμάτων «αναβάθμιση του Εθνικού Απολυτήριου».

Δε φοβόμαστε την «αξιολόγηση», δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε, δεν αντιδρούμε γιατί δε θέλουμε να «ξεβολευτούμε» όπως λένε τα διάφορα παπαγαλάκια. Κάθε μέρα εξετάζουμε κριτικά και αυτοκριτικά τη δουλειά μας, στους συλλόγους διδασκόντων, ανταλλάσσουμε σκέψεις και προτάσεις για να γίνει καλύτερη η σύνθετη παιδαγωγική πράξη.

Αντιδρούμε, όμως, γιατί, όποιος έχει σχέση με την εκπαιδευτική διαδικασία, μπορεί, με μια ματιά και μόνο στον νόμο, να καταλάβει ότι οι προθέσεις της κυβέρνησης είναι πολύ μακριά από την «αναβάθμιση του σχολείου και την ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών». Αν η κυβέρνηση ήθελε να στηρίξει το δημόσιο σχολείο θα προσλάμβανε μαζικά εκπαιδευτικούς, δεν θα επέτρεπε να χάνονται χιλιάδες διδακτικές ώρες, δεν θα άφηνε μαθητές χωρίς παράλληλη στήριξη. Δεν θα στοίβαζε 27 και 28 μαθητές σε αίθουσες κλουβιά, θα έπαιρνε ειδικά μέτρα στήριξης των μαθητών για τα προβλήματα που άφησε ο διετής εγκλεισμός και τα κλειστά σχολεία. Θα εξασφάλιζε σύγχρονα και ασφαλή σχολεία.

Το υπουργείο, μάλιστα, δίνει  προτεραιότητα στην ατομική αξιολόγηση των δόκιμων συναδέλφων, στοχεύοντας στο να τους τρομοκρατήσει με την απειλή της μη μονιμοποίησης.  Πρόκειται για ανηθικότητα και πρόκληση, συνάδελφοι που για πάνω από μία δεκαετία έχουν αλωνίσει όλη τη χώρα ως αναπληρωτές, έχουν εργαστεί κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες,  κρατώντας όρθιο το δημόσιο σχολείο, μετά από αυτή την ταλαιπωρία να διορίζονται και να απειλούνται να ξαναγυρίσουν στο καθεστώς ομηρίας που τους ταλαιπωρεί τόσα χρόνια. Αυτός ο εκβιασμός δεν μπορεί και δεν πρέπει να περάσει!

Η στόχευση του Υπουργείου είναι να καθυποτάξει τους εκπαιδευτικούς μέσω της ατομικής αξιολόγησης, προκειμένου να αποδεχτούν το νέο σχολείο, που εδώ και 30 χρόνια σχεδιάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση, ο ΟΟΣΑ και πλευρές του έχουν υλοποιήσει όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Ένα σχολείο ταξικά κατηγοριοποιημένο, υποβαθμισμένο για την πλειοψηφία των παιδιών που προέρχονται από τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα, που υψώνει ακόμα μεγαλύτερα τείχη σε όσα παιδιά θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους. Ένα σχολείο πανάκριβο για την οικογένεια, που λειτουργεί με όρους επιχείρησης, μετρά έσοδα-έξοδα, αναζητά πόρους για να διασφαλίσει μία στοιχειώδη λειτουργία.

Το επιχείρημα της κυβέρνησης ότι η Ελλάδα επιτέλους ευθυγραμμίζεται με όλες τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης που έχουν αξιολόγηση πρέπει να κινητοποιήσει όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Τα αποτελέσματα από την εφαρμογή της αξιολόγησης σε βασικές χώρες της Ευρώπης, όπως η Αγγλία, η Γαλλία, η Γερμανία, αλλά και στην Αμερική είναι αποκαλυπτικά. Αποτέλεσε βασικό εργαλείο για την διαφοροποίηση των σχολείων, με βάση την οικονομική – κοινωνική προέλευση των μαθητών, την ένταση των ταξικών φραγμών, την υποβάθμιση-υποχρηματοδότηση και εν τέλει το κλείσιμο σχολείων σε εργατικές περιοχές, την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών ακόμα και απολύσεις.

Συναδέλφισσες και συνάδελφοι, όλα αυτά τα χρόνια που όλες οι κυβερνήσεις παρά τις προσπάθειές τους δεν μπόρεσαν να επιβάλλουν αυτές τις αναδιαρθρώσεις λόγω της δυναμικής αντίστασης εκπαιδευτικών γονιών και μαθητών, μας έχουν κάνει αρκετά έμπειρους και δυνατούς. Συγκρουστήκαμε με κυβερνήσεις όλων των αποχρώσεων του αστικού πολιτικού φάσματος, με δεκάδες υπουργούς και υφυπουργούς παιδείας, έχοντας σαν γνώμονα την υπεράσπιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας και των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Η μεγάλη απεργία του Οκτώβρη του 2021 ενάντια στην αξιολόγηση της σχολικής μονάδας αποτελεί μεγάλη παρακαταθήκη, παρά την υπονομευτική στάση της πλειοψηφίας των δύο ομοσπονδιών.

Τώρα είναι η ώρα της μάχης!

Κάθε ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ και οι Ομοσπονδίες της Εκπαίδευσης πρέπει να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Να πρωτοστατήσουν στην οργάνωση της πάλης, ώστε και αυτή τη φορά τα αντιδραστικά αυτά σχέδια να μείνουν στα χαρτιά.

Είναι χρέος μας απέναντι στους χιλιάδες συναδέλφους,  πάνω από όλα, όμως, στους εκατοντάδες χιλιάδες μαθητές μας.

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ 15/2!

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ 10.30 πλ. Πυθαγόρα - Βαθύ

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ - ΑΠΟΧΗ ΑΠ’ ΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΤΗΣ «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ»!