- ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ; - ΟΧΙ, ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ !
Για μία ακόμη
φορά, η Κυβέρνηση, μας δείχνει για ποια συμφέροντα μάχεται και ποια συμφέροντα
προστατεύει. Για μία ακόμη φορά, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα νομοσχέδιο, που
έρχεται ως ταφόπλακα πάνω στην δημόσια δωρεάν παιδεία.
Μη
κρατικά -ιδιωτικά πανεπιστήμια, έχει σκοπό να φυτέψει η Κυβέρνηση, η οποία μέσω
του υπουργού Παιδείας προσπαθεί να μας πείσει ότι, όλα αυτά γίνονται για το «καλό»
της Παιδείας αλλά και γιατί πρέπει επιτέλους να «αναβαθμιστούμε» ως χώρα.
Πραγματικά,
όμως, για ποιά αναβάθμιση Παιδείας συζητάμε όταν μετατρέπουν τους μαθητές σε
επίδοξους πελάτες μεγάλων πολυεθνικών ομίλων;
Ποιά αναβάθμιση Παιδείας πρόκειται να συμβεί όταν η πλειοψηφία των Ελλήνων ζει κοντά στα όρια της φτώχειας, με την ακρίβεια να καλπάζει σε ενέργεια (βλέπε χρωματιστά τιμολόγια…), σε τρόφιμα ( βλέπε ελαιόλαδο, γαλακτοκομικά κ.α ), όταν καθημερινά, αρπάζουν σπίτια μέσω πλειστηριασμών ακόμη και για 200 ευρώ, όταν προχωρούν σε κατασχέσεις λογαριασμών, μένοντας ολόκληρες οικογένειες στο πεζοδρόμιο;
Άρα,
αυτόματα, τα παιδιά μας μένουν εκτός
μόρφωσης. Και πώς γίνεται αυτό; Υπολογίστε γύρω στις 5000 ευρώ, στην
καλύτερη περίπτωση, το ακαδημαϊκό έτος + συγγράμματα+ 400 ευρώ σε ενοίκιο +
λογαριασμοί(ΔΕΗ, νερό, κοινόχρηστα)+ μεταφορές+ διατροφή και εννοείται ότι
πρέπει να μείνουν και χρήματα και για τις υπόλοιπες υποχρεώσεις σας…
Κόπτονται,
τρομάρα τους, ότι με την ίδρυση μη κρατικών πανεπιστημίων θα αναβαθμιστεί και η
δημόσια παιδεία (το δωρεάν το κάνανε γαργάρα…).
Αλήθεια
τώρα;
Πώς θα αναβαθμιστεί η δημόσια παιδεία όταν σοβάδες
και ταβάνια σχολικών κτηρίων πέφτουν πάνω στα κεφάλια μαθητών και
εκπαιδευτικών;
Όταν στις βροχές τα θρανία γίνονται γέφυρες για να
διαφύγουν τα παιδιά από τα πλημμυρισμένα σχολεία;
Όταν σε εκατοντάδες σχολικά κτήρια δεν έχουν γίνει
προσεισμικοί έλεγχοι;
Όταν κοντέινερ γίνονται τάξεις;
Όταν δεν υπάρχει υλικοτεχνολογικός εξοπλισμός;
Όταν ανατινάζονται λεβητοστάσια σκοτώνοντας μαθητή;
Όταν φοιτητές εν μέσω καταιγίδας δίνουν εξετάσεις
με φακούς;
Όταν συγχωνεύονται σχολεία ενώ την ίδια στιγμή,
δια στόματος υφυπουργού, προτείνει σε
μαθητές να πηγαίνουν στο σχολείο , έχοντας να καλύψουν χιλιόμετρα, περπατώντας
γιατί ο ΠΟΥ συστήνει το περπάτημα;
Όταν αρνούνται να προσλάβουν ειδικούς για την
παράλληλη στήριξη στα σχολεία; Όταν εκπαιδευτικοί τρέχουν από σχολείο σε
σχολείο μέσα σε λίγες ώρες για να καλύψουν κενά αντί να γίνουν μαζικοί
διορισμοί;
Όταν υπάρχουν μαθητές που δεν μεταφέρονται από και
προς το σχολείο; Ή ακόμα κι αν
μεταφέρονται, ρόδες σχολικού λεωφορείου ξεκολλάνε εν κινήσει;
Όταν οι
διευθυντές των σχολικών μονάδων μαζί με τους συλλόγους γονέων ψάχνουν για
χορηγούς ώστε να συντηρηθούν τα κτήρια; 'Όταν οι γονείς αναγκάζονται να
πληρώνουν σχολικές λίστες;
Από πότε η
ιδιωτικοποίηση αναβαθμίζει το δημόσιο;
Όταν
ιδιωτικοποιήθηκαν οι σιδηρόδρομοι θρηνήσαμε 57 νεκρούς στα Τέμπη.
Όταν
ιδιωτικοποιήθηκαν οι εθνικές οδοί πληρώνουμε δεκάδες ευρώ στα διόδια.
Όταν
ενισχύθηκαν με γενναίες χρηματοδοτήσεις τα ιδιωτικά ιατρεία, είδαμε τα δημόσια
νοσοκομεία και κέντρα υγείας υποστελεχωμένα σε προσωπικό, χωρίς αναλώσιμα και
με καρότσες να γίνονται ασθενοφόρα. Είδαμε χιλιάδες νεκρούς από covid19 γιατί δεν υπάρχουν ΜΕΘ. Είδαμε πτέρυγες του
μεγαλύτερου παιδιατρικού νοσοκομείου της Ελλάδας να κλείνουν και το
παιδο-ογκολογικό, να προσπαθούν να το ιδιωτικοποιήσουν. Είδαμε να αναβάλλονται
σοβαρά χειρουργεία λόγω έλλειψης χειρούργων και αναισθησιολόγων.
Το νέο νομοσχέδιο, ένα πράγμα
μόνο μπορεί να μας πει με σιγουριά:
Η Παιδεία θα είναι
για λίγους και εκλεκτούς.
Εμείς, οι γονείς, λέμε ΟΧΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ. Ενωνόμαστε με
τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, φοιτητές, τους μαθητές και λέμε ότι δεν θα
επιτρέψουμε να παραδοθεί η Παιδεία στα χέρια των μεγαλοεπιχειρηματιών και των
ομίλων. Δεν θα επιτρέψουμε τα παιδιά μας
να γίνουν πιόνια στα χέρια τους για πενιχρούς μισθούς και χωρίς εργασιακά
δικαιώματα.
Α Π Α Ι Τ Ο Υ Μ Ε:
·
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ
ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ.
·
Γενναία αύξηση της χρηματοδότησης της παιδείας στο
ύψος των αναγκών μας.
·
Όχι στα μη κρατικά - ιδιωτικά πανεπιστήμια.
·
Μαζικές προσλήψεις μόνιμου εκπαιδευτικού
προσωπικού.
·
Σύγχρονα σχολικά κτήρια.
·
Ασφαλής μεταφορές μαθητών από και προς τα σχολεία
τους.