21/2/24

Η θέση του Εργατικού Κέντρου για την ίδρυση Περαματικών τάεξων Λυκείου

Η θέση του Εργατικού Κέντρου για την ίδρυση Περαματικών τάεξων Λυκείου, έτσι όπως κατατέθηκε στη Συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Ανατολικής Σάμου

ΠΡΟΣ : Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Ανατολικού Σάμου

ΘΕΜΑ: Συζήτηση για την Ίδρυση Πειραματικών Λυκειακών Τάξεων

Κύριοι και κυρίες,

Κατ’ αρχάς θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι λόγω υποχρεώσεων μπροστά στην προετοιμασία της Απεργία της 28ης Φλεβάρη και θεμάτων που έτυχαν την τελευταία στιγμή, δεν μπορεί κάποιος από το ΔΣ του ΕΚΣ να παραβρεθεί στο σημερινό Δημοτικό Συμβούλιο, παρ’ ότι το είχαμε προγραμματίσει και γι αυτό θα θέλαμε να καταθέσουμε συνοπτικά τη γνώμη μας με το παρόν κείμενο.

 

Σε ότι αφορά το θέμα της ίδρυσης Πειραματικών Λυκειακών τάξεων, πιστεύουμε ότι θα χρειαζόταν μια εισήγηση που να είναι σε γνώση όσων έχουν καλεστεί να πουν γνώμη για το θέμα. Παρ’ όλα αυτά μπορούμε να πούμε κάποια πράγματα, επειδή έχουμε μια κάποια αντίληψη για το ζήτημα, καθώς και ενημέρωση από συναδέλφους εκπαιδευτικούς και από το ΝΤ Σάμου της ΑΔΕΔΥ.

 

Είναι αν μη τι άλλο οξύμωρο και μακριά από τις πραγματικές ανάγκες των μαθητών η δημιουργία Πειραματικών Λυκειακών τάξεων και Σχολείων γιατί μόνο κατ’ όνομα θα είναι Πειραματικά στο νησί μας. Τα σχολεία μας είναι ακόμη με πληγές από τον φονικό σεισμό, παιδιά κάνουν μάθημα σε κοντέινερ, η χρηματοδότηση για τη σχολεία και την παιδεία γίνεται με το σταγονόμετρο από το κράτος, η μεταφορά των μαθητών κάθε χρόνο γίνεται όλο και χειρότερη, τα σχολεία έχουν κατά βάση αναπληρωτές και όχι μόνιμους εκπαιδευτικούς, ενώ τα κενά είναι πάρα πολλά… και εμείς μιλάμε για Πειραματικά σχολεία…εκτός αν πείραμα είναι πως θα μορφωθούν τα παιδιά μας  χωρίς «μέσα».

 

Δεν ξέρουμε ποια θα είναι η «…υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα…», όπως λέει ο νόμος στην προκειμένη περίπτωση. Ιδιαίτερο προβληματισμό μας δημιουργεί αυτή η κατάσταση γιατί θεωρούμε ότι μάλλον ως Πρότυπες παρά ως Πειραματικές τάξεις θα λειτουργήσουν, αφού δεν υπάρχει ουσιαστική στήριξη. Και είμαστε αντίθετοι σε μια τέτοια εξέλιξη διότι τα Πρότυπα από τη φύση τους κατηγοριοποιούν σχολεία και μαθητές σε ελίτ και δεύτερης κατηγορίας, ανοίγουν το δρόμο για σχολεία και μαθητές πολλών ταχυτήτων, ελλοχεύοντας μάλιστα ο κίνδυνος ακόμη μεγαλύτερης υποβάθμισης των ήδη υπαρχόντων.

 

Επίσης και με αφορμή την αξιολόγηση, στην οποία δικαιολογημένα αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί με τον τρόπο και το περιεχόμενο της, θα έχουμε σχολεία με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικά προγράμματα και διαφορετικά μαθήματα, ενώ θα είναι εις βάρος εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών και της κοινωνίας μας καθώς και εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

 

Στην ουσία ο τρόπος που πάει να εφαρμοστεί στην προκειμένη περίπτωση η ίδρυση πειραματικών λυκειακών τάξεων στρώνει το δρόμο στην καθολική εφαρμογή των πιο αντιδραστικών και αντιεκπαιδευτικών πολιτικών όπως η διαφοροποίηση σχολείων και προγραμμάτων, η πλήρης εφαρμογή της αξιολόγησης παντού, η ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων.

 

Για όλα τα παραπάνω και επειδή πιστεύουμε ότι είναι εις βάρος της μόρφωσης των παιδιών μας, είμαστε αντίθετοι στη δημιουργία Πειραματικών Λυκειακών Τάξεων με αυτόν τον τρόπο, παρ’ ότι εν γένει δεν είμαστε, στεκόμαστε στο πλευρό των εκπαιδευτικών και θα συνεχίσουμε τον αγώνα για Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία, αναβαθμισμένη.