12/10/21

Νομαρχιακό Τμήμα Σάμου της ΑΔΕΔΥ: Ομιλία στην απεργιακή Πανεκπαιδευτική Συγκέντρωση της 11/10/2021

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι, εκ μέρους της Ε.Γ. του ΝΤ Σάμου της ΑΔΕΔΥ, χαιρετίζουμε τη σημερινή κινητοποίηση των εκπαιδευτικών στη Σάμο και σ’ όλη την Ελλάδα. Δηλώνουμε τη στήριξή μας στον αγώνα που δίνουν εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές και στα δίκαια αιτήματά τους. Σήμερα δίνουμε μια δυναμική απάντηση στον αυταρχισμό της κυβέρνησης, που με απειλές, καταστολή και τρομοκρατία, επιχειρεί να κάμψει το μαζικό μας αγώνα.

Την Παρασκευή, η υπουργός Παιδείας κατέθεσε νέα αγωγή, αυτή τη φορά κατά της ΑΔΕΔΥ, η οποία επίσης είχε κηρύξει απεργία - αποχή από την αξιολόγηση, στηρίζοντας τον αγώνα των εκπαιδευτικών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το Υπουργείο Παιδείας έστειλε εξώδικο την Παρασκευή στις 11:00 το πρωί και στις 12.30 εκδικαζόταν από το μονομελές πρωτοδικείο!  Η απάντηση των εργαζομένων ήταν άμεση, με συγκέντρωση διαμαρτυρίας στα δικαστήρια όπου εκδικάστηκε η υπόθεση, ανανεώνοντας το αγωνιστικό ραντεβού για τις σημερινές απεργιακές συγκεντρώσεις, ταυτόχρονα με την εκδίκαση των εφέσεων των αγωγών κατά των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών.

Το Υπουργείο Παιδείας, λοιπόν, προχωρά με τρομοκρατία και ποινικοποίηση εναντίον των αγωνιστικών κινητοποιήσεων των εκπαιδευτικών. Έστειλε τα ΜΑΤ στο πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο της προηγούμενης εβδομάδας, όπου και χτύπησαν χωρίς καμιά αφορμή τους διαδηλωτές και επιχειρεί να φιμώσει τους αγωνιζόμενους εκπαιδευτικούς με δικαστικές αποφάσεις, συκοφαντίες και απειλές. Την ίδια ώρα, μάλιστα, που χτυπούσε τους εκπαιδευτικούς, άφηνε ανενόχλητους τους φασίστες στη Σταυρούπολη στη Θεσσαλονίκη να δρουν μέσα σε σχολικούς χώρους.

Η κυβερνητική επιχείρηση τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών, βέβαια, δεν είναι ουρανοκατέβατη και ξεκομμένη απ’ τη συνολική πολιτική τους. Είναι κομμάτι της προσπάθειας να φιμωθεί κάθε φωνή αντίστασης και να μπουν στον γύψο τα συνδικάτα. Εμείς, όμως λέμε ότι σ’ αυτή τους την προσπάθεια θα βρουν απέναντι ακόμα πιο μαζική, πανεκπαιδευτική – πανεργατική καταδίκη της πολιτικής τους, μια πολιτική που μετατρέπει την Παιδεία σε εμπόρευμα και τα σχολεία σε επιχειρήσεις. Μια πολιτική που και μέσω της παιδείας θέλει να ευνοήσει τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, παρέχοντας ένα περιεχόμενο στην εκπαίδευση κατά παραγγελία και απαίτησή τους. Παράγοντας εργαζόμενους φτηνούς και με σκυμμένο κεφάλι.

Το συνολικό πλαίσιο της αξιολόγησης χτυπάει ό,τι έχει απομείνει όρθιο. Χτυπάει το περιεχόμενο και το χαρακτήρα του σχολείου. Μέσω αυτής, μας λένε ότι επιχειρούν να το αναβαθμίσουν. Μας κοροϊδεύουν μέσα στα μούτρα μας συνάδελφοι. Ποιοι θα μας αξιολογήσουν και ποιοι θα μας αναβαθμίσουν; Αυτοί που έχουν κάνει τις σχέσεις εργασίας μας λάστιχο; Αυτοί που υποχρηματοδοτούν την Παιδεία κάθε χρόνο και χειρότερα; Αυτοί που αφήνουν τα κτήρια και την υλικοτεχνική υποδομή της εκπαίδευσης στο έλεος; Που έχουν τα παιδιά μας ακόμα και στη Σάμο σε κοντέινερ σε μέρη που οι υπηρεσίες δεν υπογράφουν για την καταλληλότητά τους; Αυτοί που προωθούν τις δεξιότητες σε βάρος της γνώσης και της ολόπλευρης μόρφωσης; Αυτοί που εν μέσω πανδημίας αφαιρούν καθαρίστριες, συγχωνεύουν τμήματα όπως κάνουν σήμερα στη δευτεροβάθμια; Αυτοί που με δυο χρόνια τηλεκπαίδευσης επανέφεραν τη ελάχιστη βάση εισαγωγής, που δεν παίρνουν κανένα μέτρο για τα μαθησιακά και όχι μόνο κενά που έχουν συσσωρευτεί; Δεν τους νοιάζει όμως αυτό, τους νοιάζει η μεγαλύτερη σύνδεση του σχολείου με την αγορά.

Μήπως δεν παλεύουν κάθε μέρα δάσκαλοι, καθηγητές, νηπιαγωγοί να παρέχουν την καλύτερη εκπαίδευση που μπορούν μέσα σε συνθήκες που κάνουν το έργο τους δύσκολο; Τα γνωρίζουν τα προβλήματα πολύ καλά κι έχουμε βγει στους δρόμους γι’ αυτά ουκ ολίγες φορές. Την αξιολόγηση τη θέλουν για να αναβαθμίσουν το ελληνικό σχολείο λοιπόν; Είδαμε εξάλλου και την αναβάθμιση  που έφερε η αξιολόγηση στην εκπαίδευση σε χώρες που εφαρμόστηκε. Χώρες που μας τις διαφημίζουν, μάλιστα, ως παραδείγματα προς μίμηση. Να μιμηθούμε, λοιπόν, τη Γερμανία όπου στα περισσότερα κρατίδιά της μόνιμοι είναι μόνο τα στελέχη εκπαίδευσης. Να μιμηθούμε τη Γαλλία, όπου σε πολλές περιοχές οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί μαθαίνουν το πρωί σε ποιο σχολείο θα πάνε να μπαλώσουν τρύπες. Να μιμηθούμε τη Βρετανία, όπου στα σχολεία των πιο φτωχών περιοχών η ύλη περικόπτεται 25% και τα παιδιά βγαίνουν  εργαζόμενοι τελευταίας διαλογής. Ακόμη και για το περίφημο Σκανδιναβικό μοντέλο θα μπορούσαμε να μιλήσουμε, καθώς στη Φινλανδία, μετά την εφαρμογή της αξιολόγησης έχουμε κλείσιμο περίπου 100 σχολείων κάθε χρόνο! Τα παραδείγματα συνάδελφοι είναι πολύ περισσότερα ακόμα και μπορούν να πείσουν και τους πιο δύσπιστους.

Η απεργία – αποχή της ΑΔΕΔΥ, όπως και των ΔΟΕ-ΟΛΜΕ, λοιπόν, συνάδελφοι και συναδέλφισσες, κρίθηκε παράνομη (της ΑΔΕΔΥ και καταχρηστική) με βάση τις απαράδεκτες διατάξεις του εκτρωματικού νόμου Χατζηδάκη. Τα επιχειρήματα; Γελοία και ταυτόχρονα προκλητικά και επικίνδυνα:

1ον: Δεν υπάρχει λένε πρόβλεψη για προσωπικό ασφαλείας στα σχολεία, όταν ξέρουν πολύ καλά ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί είναι στις θέσεις τους, απέχοντας μόνο απ’ τα καθήκοντα που αφορούν την αξιολόγηση. Τα μόνα μαθήματα που χάνονται είναι επειδή το υπουργείο δεν έχει στείλει όλους τους δασκάλους που πρέπει στα σχολεία.

2ον: Δεν προηγήθηκε, είπαν, διαβούλευση… Ποιον κοροϊδεύουν όταν εδώ και 10 χρόνια συζητιέται και με σειρά αποφάσεων τα συνδικάτα και οι εργαζόμενοι έχουν απορρίψει το σύνολο της αξιολόγησης σε οποιαδήποτε μορφή κι αν επιχειρούν να την πλασάρουν;

3ον: Η απεργία- αποχή χαρακτηρίζεται ως «πολιτική απεργία» που στρέφεται ενάντια στην εφαρμογή ψηφισμένων νόμων του κράτους! Μας λένε δηλαδή, ότι απαγορεύεται να απεργήσουμε ενάντια σε νόμους ψηφισμένους. Προσέξτε το καλά αυτό συνάδελφοι γιατί είναι και το πιο επικίνδυνο. Δεν μπορούν άρα οι εργαζόμενοι να απεργήσουν ενάντια στα μνημόνια που έχουν καταστρέψει τις ζωές τους; Όχι βέβαια, γιατί είναι νόμοι που έχουν ψηφιστεί. Μειώσεις μιθών, ασφαλιστικό, αδιοριστία, υποχρηματοδότηση παιδείας – υγείας και άλλα πόσα… Όλα είναι νόμοι και, άρα, συναδέλφισσες και συνάδελφοι, δεν έχετε δικαίωμα να απεργείτε και να διαδηλώνετε, διεκδικώντας τα δικαιώματα που σας έχουν κλέψει!

Είναι ξεκάθαρο βέβαια ότι θέλουν να βάλουν τα σωματεία στον γύψο για να προωθούν ανενόχλητοι την αντιλαϊκή πολιτική.  Αλλά εμείς τους απαντάμε και τους λέμε ότι είναι πολύ μακριά νυχτωμένοι! Τους ξεκαθαρίζουμε ότι όσες φορές και να βγάλουν την απεργία-αποχή παράνομη, το δίκιο θα είναι με το μέρος αυτών που αγωνίζονται για μόρφωση, δουλειά και ζωή με αξιοπρέπεια, για ένα σχολείο που θα χωράει όλα τα παιδιά, για πραγματικά δωρεάν και δημόσια παιδεία για όλο τον λαό. Το δίκιο θα είναι με το μέρος αυτών που εναντιώνονται στη μόρφωση που πωλείται σαν εμπόρευμα.

Ο αυταρχικός κατήφορος της κυβέρνησης και της Υπουργού Παιδείας αποκαλύπτουν και τον φόβο τους απέναντι στο δίκαιο αγώνα που δίνουν οι εκπαιδευτικοί, συσπειρωμένοι στα σωματεία τους. Η σημερινή απεργία και η μαζική συμμετοχή μπορεί να μετατρέψει αυτόν το φόβο τους σε πραγματικό εφιάλτη. Η σημερινή μέρα είναι μέρα τιμής για τον κλάδο, για κάθε απεργό εκπαιδευτικό, που με τη συμμετοχή του επιβεβαιώνει τον ίδιο το ρόλο του, ως παράδειγμα αγωνιστικό και αποφασιστικό για ένα σχολείο σύγχρονο, δωρεάν, ίδιο για όλα τα παιδιά, που θα εξυπηρετεί τις ανάγκες του λαού.

Ας γνωρίζει καλά η κυβέρνηση, ότι με τους αγώνες μας δε θα ξεμπερδέψει με μια δικαστική απόφαση. Κι άλλες φορές οι δικαστικές αποφάσεις και ο κυβερνητικός αυταρχισμός έγιναν κουρελόχαρτο κάτω από τη μαζική πάλη των εργαζομένων. Εκεί είναι και το κλειδί. Στη μαζικότητα του αγώνα κι αυτό είναι κάτι που πρέπει να κρατήσουμε, να διαφυλάξουμε και να ενισχύσουμε, μέσα απ’ τις συλλογικές μας διαδικασίες, μέσα απ’ τις ΓΣ των σωματείων μας, που επιβάλλεται να γίνουν εκ νέου άμεσα και να είναι κι αυτές μαζικές, με αποφάσεις οργάνωσης του αγώνα για να βγούμε νικητές. Με αποφάσεις σε κατεύθυνση εξυπηρέτησης των αναγκών των δικών μας, των μαθητών μας και των οικογενειών τους. Το κίνημα και ο κλάδος έχει πείρα, ώστε συγκροτημένα και συλλογικά να αντιμετωπίσει κάθε πρόκληση.

Εδώ και τώρα να καταργηθούν, να μην  εφαρμοστούν οι αντιεκπαιδευτικοί και αντεργατικοί νόμοι. Να ικανοποιηθούν τα αιτήματα του κλάδου για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων και την κάλυψη των μορφωτικών αναγκών των μαθητών μας!

Χρειάζεται άμεσα:

·         Νέα 24ωρη Πανεκπαιδευτική Απεργία.

·         Να γίνουν έκτακτες, μαζικές Γενικές Συνελεύσεις ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ καθώς και ολομέλειες προέδρων το με σκοπό την κλιμάκωση του αγώνα, με συλλογικό και οργανωμένο τρόπο. Να πάρουν οι συνάδελφοι την κατάσταση στα χέρια τους.

·         Η απεργία – αποχή χρειάζεται να συνεχιστεί με κάλυψη από ΔΟΕ – ΟΛΜΕ – ΑΔΕΔΥ. Ο νόμος Χατζηδάκη θα μείνει στα χαρτιά.

·         Κανένας σύλλογος διδασκόντων να μη συνεδριάσει τις επόμενες μέρες. Ο κλάδος να απαντήσει συντεταγμένα. ΔΟΕ – ΟΛΜΕ να καλύψουν με πανελλαδικές κυλιόμενες στάσεις εργασίας, μέσα στην εβδομάδα, όσους συναδέλφους ενδεχομένως δεχτούν πιέσεις για συμμετοχή σε συνεδριάσεις.

·         Να ενημερώνουμε τους γονείς των μαθητών σε κάθε σχολείο.

·         Προχωρήσουν σε συσκέψεις συντονισμού οι Σύλλογοι και οι ΕΛΜΕ.

 

Συνεχίζουμε συνάδελφοι με θάρρος, οργανωμένα, μαχητικά και αποφασιστικά!